besökare

fredag 3 juni 2011

Ruvardag 9 med positiva överraskningar

Äntligen ruvardag 9 och tror ni jag kunde hålla mej från att testa? nää givetvis inte.  Steg upp kl 8 och styrde stegen direkt till toan, kissar i min lilla kissburk och låter det svalna. Jag använder mej av tidigt test som ska reagera på bara 10 enheter hcg. Det blir otroligt nog ett litet streck där, men väldigt väldigt ljust. Jag testar för säkerhetsskull med clearblue digital oxå, förväntar mej inget för det är så tidigt men vips visas : "gravid" vecka 1-2. wow, hur lycklig är inte jag! Maken sover än och jag har lagt fram testet i toan så att han får en rolig överraskning snart då han vaknar. Han som senast igår konstaterade att det är några dagar kvar till jag ska testa... joo, sa jag då bara snällt. Men men, kära läsare som ni själva vet så betyder dethär inget, för embryot,-na kan  spolas ut då mensen kommer. Tragiskt men sant. Nu är det bara att önska att hcg nivån stiger varje dag och att två små embryon vill leva i mej de kommande 8 månaderna. Och dethär är en bra början :)

Status update 9 :
Brösten: jo lite ömma, speciellt bröstvårtan
Magen: igår kväll svällde den till lite och var som en trumma, än idag fast jag inte ätit nåt är jag jätte gasig och lite stinn.
Mensvärk:  Nej absolut inget
Hungrig:  Jämt och ständigt

2 kommentarer:

  1. Grattis till det svaga plusset. Jag hoppas att det håller hela vägen. Kram

    SvaraRadera
  2. oh tack! Det får vi verkligen hoppas :)

    SvaraRadera