besökare

lördag 4 juni 2011

Ruvardag 10

Tvåsiffrig ruvardag, tjohoo! Idag testade jag igen och nu är strecket på stickan starkare. Det gjorde mej jättejättejätteglad. Men clearblue testena vill jag inte slösa med, de är så dyra. Så först imorn ska jag ta ett sånt. Men just nu kan jag knappt tro att det kan vara sant. Gravid? njae, det måste vara en dröm. En mycket fin underbar dröm. För vi har kämpat i åratal, ja vi snackar inte om  2-3 år utan länge. IVF har vi hållit på mej sedan 2009 men endo. medicinerna lämnades bort 2006 efter 3 år för att jag skulle bli gravid.. så resan har varit lång.  Nåja, jag ska inte bli sentimental nu, det är bara ruvardag 10 idag. Och ALLT kan hända.

Idag är en stor dag, inte bara för testets skull utan jag har nu äntligen skickat in min mag.uppsats. Än kan jag inte slappna av, det tar en tid för kroppen att vänja sej antar jag. Kanske efter semestern att jag är tillbaka i normal-mode igen. Tänk att få läsa en roman (för en gångsskull) och bara njuta utan dåligt samvete. Härligt.

Status update 10:
Mensvärk: nej
Brösten: sjuka och kanske liite fylligare än tidigare
Hunger: alldeles fruktansvärt hungrig och ofta. Så fort jag slår opp ögonen på morgonen så skriiiker min mage efter mat- och jag som annars inte kan äta på morgonen, behöver typ 2 timmar på mej förran jag kan få ner nåt.
Magen: svullen och gasig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar