besökare

fredag 10 juni 2011

4+4

Öhhh, jag vet inte hur det är med veckorna, men är det inte så att äggplock är 2+0? Isåfall borde det vara 4+4 idag. Känns lite ofattbart att skriva in en graviditetslängd, känns som om jag rapporterar om någon annan... för det har inte blivit verkligt än. Jag ringde kliniken idag och de sa liksom, jaha men det var positivt förra veckan så varför ringer du igen då? Inte ordagrannt men lite så...öhhh, ska jag inte boka in nåt UL? hur blir det med medicinerna, hur länge ska jag ta dom? ja, frågor har man ju. Allt fixa sej till slut för barnmorskan jag talade med var inte "min". Så summa summarum:  UL veckan efter midsommar och  medicinerna ska jag fortsätta med tills då. Jag ville inte boka in nån tid idag (känns som man leker med elden) utan ringer senare, men nu vet jag vilken vecka det är så jag kan ringa senare då det känns bra.  Och de skulle nog ha bra med tider den veckan även om jag ringer senare. Låter bra. Så nu ska man klara sej själv alla dessa veckor. Ingen info om mat eller om vad man ska undvika nu...känns konstigt. visst har jag sånt på koll sedan tidiger men ändå...


Status update 4+4:

Brösten: sjuka som vanligt, kanske lite mera nu
Hungern håller i sej
Än är jag svullen om magen men mindre än var jag var på typ ruvardag 3. Har svårt att hitta nåt bekvämt att ha på mej.
Mensvärk som tidigare, lite molvärk ibland (idag typ x1) som gick över inom 10 sekunder.

klart jag har testat idag igen, men bara med ett valigt clearblue idag,  det visade ett mycket starkt plus. Nu har jag inga fler test med mej här på resan och ska alltså försöka minska på testandet. Nästa vecka tar jag ett clearblue digital för att kolla graviditetslängd (hoppas på 3+).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar