besökare

tisdag 7 juni 2011

Ruvardag 13

Det närmar sej TD med stora steg. Och fast jag plussat är livet inte en dans på rosor. Nej minsann inte. Nu är jag LIVRÄDD för följande:

  • teststrecket kommer att bli svagare och tillsist ett fett minus
  • clearblue digital kommer att fortfarande visa  gravid vecka 1-2, dvs. hcg ökar inte normalt.
  • jag börjar blöda
  • mensvärken tilltar
  • graviditetssymptomen försvinner
Man skulle tro att jag är bara  glad och  njuter av graviditeten. Men det kan jag verkligen inte. Inte än. Vi är suuper lyckliga men samtidigt  misstänksamma som f-n. Vi har ju blivit så besikna förr. Den extrauterina graviditeten förra året  slutade i vecka 5+ nåt, så vi får se om jag kommer över den gränsen. Då kanske jag kan tro att det är sant.  Vill inte vara negativ och klaga men antar att det är en skyddsmur som jag håller upp än. Vi hoppas ju sååå innerligt att detta ska bli en bebis!!

2 kommentarer:

  1. Önskar er all lycka och att plusset varar i 9 månader. Kan tänka mig att man är orolig, inte vågar hoppas för mycket. Men försök att njuta :) Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Åh tack Elle, det ska jag försöka göra :)

    SvaraRadera