besökare

söndag 19 juni 2011

olustig och mensvärk

Känner mej lite olustig i kroppen, att säga att jag är illamånde är nog att ta i, men jag är mycket selektiv med vad jag äter. Klarade av att äta en lite portion av middagen och sedan sa det stopp, bara lukten och synen gjorde mej olustig i kroppen. Jag vill bara ha kalla och osötade saker. Typ vanlig yogurt går inte, utan naturell ska det vara, frukter och mängder av vatten. Kaffe? kommer inte ens på tanken. Jag ligger som en valross här i soffan med nyinsatta progesteronvaggar och beställer det ena kalla efter det andra och maken serverar snällt.
Och så har jag mensvärk igen, jippii, det är jag lycklig för. Det är molade i livmodern men inte så stark smärta  som jag har precis före och under mens, men en dov molande spänning. Helt ok tycker jag, för det känns inte "farligt" som om mensen skulle komma. Brösten är nog desamma, de har inte växt eller så.
Nu är jag ju sååå glad över denhär olustighets-känslan och vi hoppas att det ska eskaltera i kräkningar :) Om jag nu börjar må illa så är det sååå skönt att vi börjar semestern på torsdagen. Det är bara lata i mängder som gäller- i 4 hela veckor. Gissa om jag längtar tills torsdag? ja, till semestern oxå, men mest till ultraljudet som är kl 16.00 efter jobbet på torsdag. Imorgon på måndag borde jag nog ta och ringa kliniken igen, mina mediciner,alltså vaggisar+ prednisolonen räcker bara en vecka till...
Idag vecka 6 (5+6)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar