besökare

måndag 28 februari 2011

Vad är nu detta?????????!!!!!!!!!!!!!!

Vaknade tidigt för jag kunde inte sova längre, skulle ju ringa kliniken angående det negativa testet. Jag bestämde att använda clearblue (för de frågar alltid vilket test man använt) testet  före jag ringer. Först kissar jag i en bunken och låter stickan vara nere rättså länge och testet visar "gravid", jag blir så chockad att jag bara skakar. Det är något som inte stämmer så jag tog ett test till och klämde ut de sista dropparna på det testet OCH till det tidiga testet (det lilla) som ska reagera på mycket låga hormonhalter och de visar negativt. Vad är nu detta????!!! Jag fattar inget... men detta är mina olika teorier:

1. det första testet är trasigt på nåt sätt
2. hormonhalter från pregnylsprutan finns kvar som reagerar positivt då urinen var koncentrerad efter natten
3. testet är tillförlitligt till 99% men kanske jag tillhör den 1% där testet visar fel

Jag har blödning, men inget ont ännu. Känner absolut inget i brösten längre. Fan oxå vad jobbigt, vad ska man nu tro? Nu börjar jag ju lite lite lite hoppas och så är det en djup svacka när nestet definitivt är negativt igen. Ringde kliniken och berättade storyn, de var förundrade över hur testerna kunde visa såhär. Imorgon skulle jag ta ett nytt test och sedan om negativt, diskutera med läkaren om fortsättningen. Diskuterade med barnmorkan ganska länge och hon sade att gynken hade skrivit i journalen att hon rekommenderade op redan efter denna behandling. Vårdköerna är ju långa så man får se när det isåfall blir av.
Nu ska jag försöka leka normal på jobbet, ta ett nytt test imorn och informerar er genast om hur det gått.

2 kommentarer:

  1. Hjälp vad spännande! Håller alla tummar jag har att det gått vägen...

    SvaraRadera
  2. Ja, nu håller vi tummarna...va spännande!!!!

    SvaraRadera