besökare

torsdag 17 februari 2011

Ruvare dag 3

Igår kände jag lite stick i livmodern och tänkte /hoppades att det var ett fint litet embryo som fäste sej :) :) (eller varför inte två embryon:)  Så kände jag iallafall förra gången då jag blev gravid, ett litet stick bara någon dag efter fet. Och dessutom blev jag plötsligt vrålhungrig om morgnarna, och jag som annars är illamående om jag äter nåt direkt då jag vaknar. Men hungerskänslan har ännu inte infunnit sej. Ömmande bröst hade jag oxå rätt snabbt, redan före testdag, men nu har jag det ju ändå av alla hormoner jag pumpat i mej före embryoöverföringen. Så det kan jag inte gå efter denhär gången. Så, tålamod, tålamod är vad som krävs.

Jag har dock köpt hem graviditetstest som är extra känsliga (från nätet) , som reagerar på bara 10 mIU/ml hCG, vilket gör att jag kan testa redan flera dagar före TD. Hihi... planerar att testa sista helgen i månaden, typ den 26-27 om nu inget tragiskt inträffar före det. Och sen har jag Clearblue digital (25mlU/ml) för den riktiga testdagen som även visar graviditetslängden....

1 kommentar:

  1. Hej där, tack för tipset på min blogg, det får bli clearblue digital som jag köper hem nästa vecka innan TD :].
    Och grattis till ett lyckat ET! Ska bli skoj att följa din resa :]!!

    Lycka till!!

    SvaraRadera