besökare

onsdag 23 februari 2011

Ruvardag 9

Godmorgon! Jag vaknar av en klump i magen som vrider sej runt i magen. Urk. Nej då, inget illamående alls men stressen. Så fort jag slår upp ögonen kommer jag ihåg att det är ruvardag 9. Kommer det att hända något nytt på magfronten idag? Suck, ältar och ältar tills jag tillslut stiger upp för ätt älta lite till och läsa alla ivf bloggar om hur ni mår. Jag tänker ju massor på vad ni skriver, vad ni känner och vad som kommer att hända idag. Denna spiral av IVF kommer man inte ifrån.

Har sovmorgon idag och ska på jobb först på eftermiddagen. Skönt! men samtidigt inte så skönt för jag vet vad som väntar, nya studerande som kommer för att praktisera och det gäller att prata, förklara, motivera, lära, öva, diskutera, hjälpa, förklara, förklara och förklara. Ja, man har skum i munnen av att prata så mycket. Men visst där det roligt oxå ibland, men inte nu då jag har så mycket annat på gång i mitt liv. Kan liksom inte riktigt koncentrera mej på nåt annat än mej, mej och mej. Allt kretsar kring mej och mina känslor, aningar, känningar och humör. Analysera har man blivit ganska bra på de senaste åren. Har jag inte mera ont i brösten idag? kluma, tumma, trycka. njaee..Men jag känner stick i livmodern? eller inbillar jag mej bara. jo lite nog, tror jag. Jag har ju ont i huvudet idag, är det bra eller dåligt? bra vill jag tro. Men kanske ändå inte. Suck, livet är ett enda analyserande. Men kära läsare, en sak som jag vet många är rädda för är blödningen. Den är jag inte skraj för ännu. Men rädslan kommer och konstant kontrollerande börjar vid testdatum eller nån dag efter när mensen borde infinna sej. Men jag har aldrig börjat blöda för tidigt så det har jag inte lärt mej att vara nervös för.

Idag har jag tagit mitt tidiga graviditetstest som ska reagera på bara 10 hgc i urinen. Jag kissar i en burk och väntar en stund, negativt. Men det är ju så tidigt så jag blir inte ledsen direkt. Mycket kan ändå hända. Bröstsvullnaden har släppt mer och mer, men förra gången hade jag bröstkänningar rättså snabbt men den riktigt påtagliga ömheten infann sej först vid testdatum. Så kanske ändå att de lilla bröstkänningar som nu finns kvar håller i sej och aldrig försvinner. Hoppas hoppas. Stick i limodern, typ i mitten och lite under naveln har jag oxå, och lite mensvärk då och då. Före jag somnade igår kväll surfade jag runt på ivf bloggar där man blivit gravid och det är intressant nattläsning ska ni tro. Känner jag likadant? njaa. kanske. Hoppas för det gick ju vägen för dem. Nu ska jag ta och beställa lite till av de där grav.testerna på nätet så att jag får dem tills på fredag. Jag vill ju kunna testa i helgen igen.

2 kommentarer:

  1. Hej. Ja visst är det så att det handlar om en själv hela tiden när man är mitt i detta, då har man eg inte tid för sånt som tex studenter, jag har ingen sån nu och det känns så skönt att slippa. Jag vill bara vara mig och koncentrera mig på mig, precis som du skriver, jag är så glad att det finns dessa bloggar så att man ser att man inte är ensam om sina konstiga tankar.. =). Jag hoppas och håller alla tummar som sagt. Kram

    SvaraRadera
  2. ja, en helt ny värld har öppnat sej sedan jag började blogga, får ut så mycket av att läsa andras bloggar och som du säger, känna att man inte är ensam :)

    SvaraRadera