besökare

torsdag 10 februari 2011

sista sprutan är stucken...

Igår kväll stack jag den sista sprutan (för denhär gången och hoppeligen förevigt..), dvs. pregnyl 10000IE sc. och imorgon blir det äggplock kl. 8:45. Måste komma ihåg att vara fastande från midnatt och på morgonen ska jag ta en panacod typ 1 h före vi ska in. Imorse vaknade jag av ont i ryggen, känner att höger äggstock trycker på bakåt. Vänster sida är relativt tyst, har konstigt nog inte gjort något väsen av sej än.

Jag sov jätte dåligt inatt, tänkte på äggplocken som är så fruktansvärt smärtsam. Herregud, hur ska jag klara det?  Jag som lovade mej själv att detta var sista gången, och här är vi nu igen.  Sade åt barnmorskan att jag vill ha mycket smärtstillande och lugnande, annars är det risk för att jag inte klarar att vara stilla, ofrivilligt alltså. Och jag vill ju inte för världen röra på mej i misstag då läkaren sticker äggen. Man kunde ju så lätt sticka fel. Men jag kom inte på att fråga hur det ska gå med vänster sida som är vätskefylld?! Om läkaren punkterar vätskeblåsan (fanns 3 st sa hon), kanske hon misstar sej och tror det är ett ägg,  vad händer då?  Jag skulle få antibiotika iv i samband med ingreppet, men tänk om det ändå blir en infektion? Nej fy, jag blir tokig av att tänka på alla risker hit och dit...nu ska jag ta mej i kragen och jobba lite här istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar