besökare

fredag 11 februari 2011

hemkommen efter äggplockningen

Ja, idag var det då äggplock. nervöst. Vi for in i god tid på morgonen och jag fick byta om, gå och kissa och sedan var det dax för kanyl i handen och mediciner som gjorde att jag tappade tidsuppfattningen och kände mej aningen sövd. På smärtan varkade den inte ha haft mycket effekt. Mannen satt vid sidan av britsen och höll mej i handen. Det tog alldeles sjukt ont igen som jag hade förväntat mej, varken såg eller hörde något under hela ingreppet och vet inte hur länge det höll på. Det enda jag uppfattade några gånger var "kom ihåg att andas".

Och det mest spännande, vad var då reultatet? besvikelse, besvikelse och åter besvikelse. Sammanlagt fick de ut bara 4 ägg. Det är inte vad jag hade tänkt mej. Nu får man hålla tummarna för att det åtminstone blir EN överföring på måndag. Visst, det kunde vara värre, men nu känns det bara som en besvikelse. Det betyder ju på att vi måste snart gå igenom en till IVF, och hur ska vi nu klara av detta ekonomiskt? (måste vel byta till offentliga sjukvården med köer) eller hur ska jag klara av detta överhuvudtaget? känner mej inget annat än besviken, mörbultad både inuti och utanpå. Har just sovit som en stock i 4 timmar men är ännu lite disig i huvet. Bästa att hoppa under täcket och gråta igen.  

1 kommentar:

  1. PS. och vänster äggstock sa de inget om, så jag får vel höra på måndag hur det såg ut...

    SvaraRadera