besökare

måndag 14 februari 2011

ET x2

Kom just hem från embryoöverföringen. Äggena hade ju varit hela helgen i laboratoriet och imorse så var 2 av embryona av god kvalite och ett lite sämre. Gynekologen ville sätta in de 2 bästa åt mej nu och lämna den andra medfarna stackaren att odlas lite till för att avgöra om den ska in i frysen eller bara kasseras. Senare idag kunde jag ringa och fråga hur det gått. Men den goda nyheten är att för första gången kändes inte överföringen mera än ett litet stick!!!! jag är överlycklig! :) Jag tror/hoppas att det för god tur med sej för i augusti då jag blev gravid var den överföringen relativt lätt jämfört med alla andra. Men dock hade vänster äggstock samlat på sej ännu mera vätska och var överstimulerad. Måste säga att jag inte riktigt känner av det men läkare gav mej ändå 3 dagar sjukledigt till. Nu återstår bara att vänta och se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar