besökare

måndag 7 februari 2011

sactosalpinx!!?

Halvsövd av trötthet tog jag mej till kliniken imorse för att kolla läget med äggstimuleringen. Vad gäller det saken så var vel läget helt hyfsat. 10 ägg kunde nu urskiljas men en var redan så stor att den blir övermogen tills plockningen. Men några kommer vi att få iallafall, av vilken kvalitet är ju alltid en annan sak. Men, vad jag nu oroar mej för är att läkaren upptäckte sactosalpinx (säcktuba?) på vänster äggledare. Den var svullen, vätskefylld och av mycket konstig form och barnmorskan sade att om jag nu inte blir gravid så måste man överväga en operation! Vilken hämsk överraskning! Vänster äggstock + ledare har redan blivit opererade en gång (2004) o det var minsann ingen trevlig upplevelse... men som sköterskan sa, måste vi ta en sak i taget och inte oroa oss för det nu...lättare sagt än gjort trots allt! Var positiv och pigg på mottagningen men då jag kom ut ur dörren började jag gråta och slänge mej snabbt in i bilen och körde via apoteket hem. Stupade i sängen gråtande men dock i armarna på min älskade man som tröstade mej tills jag somnade...

Nu då jag vaknat vill jag inte bara lägga mej på sofflocket och dåsa utan far nu och köper nya mörkläggande rullgardiner till vårt sovrum samt nya tapeter till gästrummet (har varit under planering nåra veckor redan)... Måste få göra nåt konkret nu.

Ikväll ska jag sticka mera orgalutran samt puregon. Och på fredag blir det ÄP och måndag  ET.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar