besökare

måndag 21 februari 2011

Åh nej!

Åh nej! Har surfat runt på nätet o bloggar och har just kommit på att jag har stickit pregnylen fel!!!!!!! Jag dööör. Min ordination var 10000IE pregnyl den 9.2.2011 och man skulle blanda 2 ampuller med torrmedel men bara använda 1 ampull av vätskan. Vad jag min nöt gjorde var att jag stack 2 gånger, varsin gång 5000IE skillt för sej (1 ampull torrmedel blandat med vätskan ). Så skulle man ju inte göra! och det kommer jag på först nu. Faan.  Någon som vet om detta kan vara förklaringen till varför jag fick så få ägg?? De såg 10 ägg på ultrat men fick ut bara 3, och läkaren sa själv att de var mycket förvånade av resultatet. Kan det nu vara jag själv som saboterat min behandling???

4 kommentarer:

  1. Hej. Jag tror inte att det ska ha någon betydelse för du har fått i dig dina 100000IE. Nog är det lite konstigt att de såg 10 men fick ut 3, men jag tror inte att detta är nåt du gjort fel. Som sjuksyrra skulle jag tänka att man blandar 2 ampuller för att slippa sticka 2 ggr, inget annat. Men är du orolig och funderar kontakta kliniken. Önskar er all lycka i världen, det är eran tur nu, nu kommer storken inflygande till ert hem.....
    Kram P.

    SvaraRadera
  2. Tack P, alltid trevligt med lugnande kommentarer även om jag själv oxå är i branschen och borde fatta endel. Men man blir ju så pallrig då det handlar om en själv att man inte kan tänka logiskt...:)

    SvaraRadera
  3. Nu använde inte jag samma som ni, men - jag sprutade in 25ml av puregon i en vecka, istället för 125 som sköterkan tydligen hade sagt..
    När hon sade att vi skulle höja dosen från 125 till 150 så stod jag där som ett frågetecken - vi hade ju bara sprutat 25..

    Det löste sig ändå, jag fick höja till 125 och vid äggplocket så fick dom ut tio, varav fyra st var bra, så ett till mig och tre till frysen..

    Jag tror nog egentligen inte att det finns så mycket man kan sabba, och ditt gick ju ändå bra :].

    SvaraRadera
  4. Men jasså, att det gick så där bra fast du använde endast 25 i en vecka. Men vad skönt att höra!!

    SvaraRadera