besökare

torsdag 3 november 2011

v 26 (25+3) torsdag

Imorse var jag på ultraljud igen, där var inget nytt helt enkelt. Fostervattnets mängd var detsamma eller aningen ökat, det var svårt att säga sa läkaren. Idag mättes dock till AFI 24, förra gången 22. Pojken var 940 gr tung, snart 1 kg! Hans tillväxt är det inget fel på. Cervix var opåverkad trots mina sammandragningar. Tack och lov. Och nu till sockerbelastningen: negativ! jippii, men samtidigt är jag orolig- vad beror det rikliga vattnet på då? usch, har en känsla av att pojken kanske inte är frisk.... men det är inget vi kan göra nu, pojken är våran och jag älskar honom redan. Han är välkommen fast han skulle vara sjuk. Men orolig är jag ju.... eller är jag bara onödigt dramatisk och känslosam? vet inte...

Var på middag med en vän idag, det var så härligt att ses. Nu har jag dock sjuka sammandragningar igen, bäst att ta en varm dush före jag ska hoppa i säng.  Hoppas att jag kan sova iallafall. Kram alla!

3 kommentarer:

  1. Usch ja, jag förstår om du är orolig - efter allt du gått igenom. Vi har ju fått kämpa så och jag tror att man kommer att vara rädd och orolig ända tills man har sitt lilla knyte i famnen, då vågar man tro på mirakel. Jag vet att om jag skulle vara gravid nu så skulle jag ända få slitas mellan hopp och rädsla i nio månader. Har du gjort kubb och nupp och allt vad det heter?? Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja så är det nog bönan, man kan nog inte slappna av förrän miraklet ligger tryggt i egen famn.... det är en låååång väntan dit. Jo, nuppen är gjord men eftersom det var tvillingar kunde jag inte ta blodtestet dvs. kubben. Så då är det bara pålitligt till typ 60% annars kombinerat är det typ 80% har jag för mej....Jag hoppas såååå för er skull! kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att testet var negativt!
    Har de sagt något som verkar oroande ang mängden fostervatten? När plutten kom med kejsarsnittet så sa de att jag hade mycket vatten men det var inget de hade kommenterat innan, och han är ju frisk..
    Det finns alltid saker man oroar sig över, och det där kub testet skulle jag ta med en nypa salt OM vi skulle göra det igen. Vi fick ju dåliga siffror med plutten men det var inget enl. fostervattensprovet...det är ju bara en uppskattning.
    Jag hoppas att allt är som det ska med pojken och att han bara fått lite extra vatten att simma runt i :)

    SvaraRadera