besökare

tisdag 1 november 2011

om allt och inget

Jag har överlevt en sockerbelastning idag!! Roligt var det inte att fasta 12 h och sedan dricka söt sliskig tjock vätska och sedan vänta 2 timmar super hungrig och svimfärdig av vätsebrist.. Men jag klarade det nog bra fast jag hört horror-storys om hur jobbigt det är. Nu är det gjort och var hemma typ 12 tiden, haft lite huvudvärk efter det och har sovit nåra timmar, så nu känns det bättre.

Jag har haft lite krångel med nätet och har inte kunnat blogga så mycket (och inte orkat heller). Jag har flera nätter haft massor av sammandragningar  (börjar på kvällen typ 22 tiden och slutar på morgonkvisten 04 tiden), jag har gråtit på kvällen eftersom de varit så sjuka och jag är så nervös. Men ett avslappnande bad har ändå hjälpt endel. Har varit så trött efter natten att jag sovit nån timme varje eftermiddag. I natt var det dock lungt!! Och på dagen känner jag inget!

Varje dag är det någe program i kalendern.  Förresten, Igår köpte jag en spjälsäng!!!! Den är begagnad och jag hittade den på en sida som motsvarar blocket i Sverige. Så igår var jag efter den och är riktigt riktigt nöjd. Den är i jättebra skick och i ljust lack och vi kan fälla ner ena sidan. Idag ska jag skruva ihop den tror jag för maken är på jobb (och dessutom är det jag som är mera händig när det gäller sånt:)

Veckans kalender:
onsdag: till försäkringsbolaget för inbrottet samt behöver man en babyförsäkring????, fylla i moderskapsblanketterna
torsdag: Läkarkontroll m. ultraljud pga. blodtrycket (men alla värden har varit toppen här hemma:), ringa rådgivningen för socker-svaret (gissa om jag är liite nervös) samt beställa tid för nästa veckas läkarkontroll (kommer sjukskrivningen att fortsätta?? i hooope so), träffa en vän som kommer till stan
fredag: träffa syrran på lunch
lördag: alla helgona > till mina morföräldrars grav och tända ljus och laga fint med vackra kvistar
söndag: iiinget :)

2 kommentarer:

  1. Usch det där sockertestet låter inte roligt, skönt att ha det överstökat nu i alla fall!
    Jag skaffade en vänta-barn försäkring från v26, har för mig att det var då den började gälla... Det är inte kul att tänka på sånt, men OM nånting händer är det skönt att ha. Vi fick tex. Ut lite ersättning för den tiden vi spenderade på neo med vår lille plutt...
    Hoppas provsvaren är negativa!

    SvaraRadera
  2. Hej Akna! ja, jag ska nog fråga imorn vad det kostar och så, hoppas de inte har nåt emot att det är ivf och trilinggraviditet till en början....Sockertestet var bläää men nu väntar jag med spänning på att höra resultatet och det negativa resultatet då förstås..:)

    SvaraRadera