besökare

lördag 5 november 2011

mardrömmen

Jag gissade att det skulle komma. Mardrömmar om pojken alltså. Hittills har jag drömt fina drömmar om barnet, jag har ammat och det har varit jättemysigt men inatt hade jag min första mardröm. I drömmen kunde jag ta ut pojken ur magen, typ vända in och ut på livmodern och ta ut honom för en stund, han hade hinnorna kring sej men de var bara som ett tunt lager på hans hud. Han var fin, rosig men vit i hudfärgen (hmmm.. skräck: har jag fått nån annans sperimer? då min man är mörk), sedan tittade jag på hans rumpa och och där fanns bara ett litet hål för anus. Hans könsdelar var obefintliga, eller rättare sagt snoppen fanns där men den var typ 1 mm liten upphöjning och testiklar fanns inte. Jag började gråta i drömmen och skrek: "han har nåt fel, antagligen kromosomfel". (skräck: att den rikliga vattenmängden tyder på kromosomfel)  Min syrra sa :"kan du nu inte göra nåt, typ göra abort? " Nä, aldrig i livet skrek jag! Sedan hade han en navelsträng som var lika tunn som ett sugrör och den var 4 varv runt halsen. (skräck: att nevelsträngen inte ska ge honom tillräckligt näring då den utgår från hinnorna) Den var så tajt lindad runt halsen att det blödde på hans hud. Jag klippte av den lite och tejpade fast den igen på nytt, nu på ryggen så att den inte kunde fara runt halsen igen. Sedan tyckte jag att det var bäst att sätta in honom igen, han kan ju bli för torr utanför livmodern.....  Tro mej, det var jäkligt skönt att vakna upp från drömmen!!

2 kommentarer:

  1. Huga! Det verkar vara väldigt vanligt med mardrömmar. Du bearbetade säkert väldigt mycket i den där drömmen.
    Allt är säkert bra med lill-killen!

    Kram

    SvaraRadera