besökare

onsdag 9 november 2011

en arrogant läkare

Igår så hade jag en tid för att träffa en rådgivningsläkare för att eventuellt förnya  min sjukskrivning. Fy fasike alltså vilka tjurskallar de var. Alltså, det var helt någon annan läkare och sköterska som tog emot. När jag kom dit var det inte ens "hej" utan bara " är du....?" jaaa, sa jag, "jaha, sätt dej ner här så och ge mej kortet", sedan frågar läkaren" jaha, och varför är du här då?" han var hela tiden kort i tonen, klagade på allt, typ : jamen du har inget högt blodtryck (nää hade jag sagt det då?), och du har inget mycket vatten alls (AFI hade dessutom ökat sedan sisit, såvadå inte mycket vatten? och föresten varför sätter man en sådan diagnos då om det inte är så?), och inget har hänt vid livmodermunnen (tur är vel det). Så typ, varför är du här då? Se till att få sjukskrivning från universitetssjukhuset nästa gång, här kan du inte springa. Dom kan nog avgöra om du inte kan jobba alls. Jag var helt stum. Jaha, ok då, var det enda som kom ur mej. Som om det är jag som vill springa där. (Och när jag var där på kontroll sist var det i mitten av min sjukledighet, inte ska jag vel fråga då, dessutom var jag så nervös att jag inte kom ihåg nåt sånt) Han skrev sjukledigt 2v tills min nästa kontroll på universitetssjukhuset....helt sjukt, kanske det är jag som fantiserar om att jag måst vara hemma? Ja, så kändes det iallafall. På kvällen var jag och träffade kollegorna (20 barnmorskor) på middag och då sade jag att 2v till är jag hemma sen kanske jag kommer på jobb. De var heeelt förvånade och bossen utbrast : aldrig i livet, du kommer inte tillbaka, du mååste ta hand om dej nu, jobbet finns kvar senare....  Hmmmm, vet inte vad jag ska tro längre.


2 kommentarer:

  1. Usch vilket pucko! Kanske han borde skaffa sig ett annat yrke där man inte träffar människor!! FYYY

    SvaraRadera