besökare

fredag 11 november 2011

feg eller bara privat?

Vad är det för grej att alla annonserar sina graviditeter på facebook? Utan att överdriva har typ 6 personer nyligen informerat via facebook att de är gravida, typ "Åhh vad härligt att höra barnets hjärtljud för första gången" eller "jag ska bli mamma!" Och sedan får man reda på att de är i vecka 10 eller 12, typ. Hur vågar folk informera alla så tidigt? Om de får missfall i v 14 eller barnet har nåt fel vid strukturultraljudet i v 20 och måste aborteras, ska de skriva om sådana personliga saker oxå? Eller är det bara jag som är feg? Hur gjorde ni? Jag har inte skrivit nåt om min graviditet än, mina närmasta vänner vet ju det ändå.

Ha en skön helg alla!

6 kommentarer:

  1. Hmm, ja, det är nog du som är arg. Eller, jag vet inte men vi annonserade efter KUB-ultraljudet vilket ju ändå var det tredje ultraljudet vi gjorde så vi kände oss rätt safe och om vi hade varit tvungna att abortera efter vecka 20 hade det nog ändå inte gjort saken enklare om ingen visste om det... Så tänker jag!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej orättvisan! njaa, arg är jag vel inte direkt men mycket förvånad över hur modiga alla är. Kanske det är så att jag avundas andra som vågar. Tänker att tack och lov att jag inte skrivit nåt om tvillingarna, det skulle ha varit så jobbigt. Men ja, förmodligen är det så att det ändå inte varit lättare om något så tragiskt skulle hända speciellt så sent. Graviditet är ju en positiv och glädjefylld nyhet (för det mesta) så visst förstår jag att man vill dela med sej. Men jag är nog alltför skraj än.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag är gravid i vecka 37 och har ännu inte skrivit något om det på Facebook. Varför vet jag inte riktigt!
    När vi var inne i IVF-svängen så blev jag bara arg och bitter på alla "jag är gravid"-statusar, så det kanske sitter kvar...Kanske därför jag inte "outat" mig just där.

    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hej Mette! ja, jag blev oxå väldigt bitter på gravid-statusarna, du har rätt, kanske det är där skon klämmer för mej med. Blandat med verklig oro för att något går fel efter alla besvikelser... Skönt att veta att jag inte är ensam om att hålla det så privat. Dessutom slipper man ju allt gnäll om "men har den inte kommit än" kommentarer som sedan verkar irritera ch stressa de blivande föräldrarna när BF närmar sej.

    Ha en skön helg du med!

    SvaraRadera
  5. Jag skrev inte heller något på fb förrän vår plutt var ute. Men jag skriver inte så mycket där i vanliga fall heller och jag tänkte lite som dig, att mina vänner och mina närmsta visste ju om det ändå:) Sen kanske det är så att man blir lite försiktigare att basunera ut det när man vet att det inte är så lätt att bli gravid...?

    SvaraRadera
  6. jaha akna, jag som nästan trodde att jag var den enda som inte kommit ut med det på facebook efter att det regnat gravid-statusar på sistone. Tänker oxå att sedan då han äntligen anlänt och allt är väl så ska jag skriva om den nya familjemedlemmen. Inte före. Kram på dej!

    SvaraRadera