besökare

fredag 25 november 2011

blödning

Igår kväll då jag softade i soffan hade jag endel sjuka sammandragningar, den sista var ett riktigt "pain in the ass", bokstavligen. När jag steg upp kände jag att något rann till, gick och kollade och halva trosskyddet var fullt av färskt rött blod (andas in, andas ut, andas in, andas uuuuut, ingen panik nu...försökte jag intala mej själv). Bytte trosskydd och tog med mej det gamla invirat i papper för att visa blödningsmängden när jag besöker läkaren. Ringde till förlossningen och såklart sa de att kom in nu bara. Väl där var det ctg som var fin, kissprov, strepto-B (igen), lacmus (inge fostervatten kunde ses) och gyn undersökning. Nu rann det bara brunt, inget färskt blod mera. Med ultraljudet såg läkaren ett hematom, en blödning på typ 6x2 cm ovanför cervix. Annars var allt bra så hon tyckte att jag kunde fara hem då blödningen typ avtagit. Läkaren var grön och ville imorn fråga en äldre läkare om hematomet, så hon tog ul bilder på den. Så vi var hemma vid 23 igår och nu har det inte kommit nåmera. spoooky body!! säger jag bara! Önskar att allt ska gå smidigt den sista tiden nu och att jag inte behöver fara in fera gånger. Är lite trött på alla ultraljud och rampande där, måste jag medge. Och dessutom känns det lite pinsamt, fast, vad annat kan man göra än att fara in? det skulle vel alla göra?! Men ändå, då de läser om alla kontroller jag varit på så kanske de tror att jag är en hypokondriker eller åtminstone en bara hyper-orolig i onödan pga ivf bakgrunden.. Nåja, hoppas det är lungt framöver.

6 kommentarer:

  1. Men uusch, fasen vad skum din kropp verkar vara ibland men BRA att läkaren inte säger att det är någon fara. Knepigt dock, både med flytningarna i en annan färg & blodet.
    SÅ KLART gör du dock rätt i att ringa & åka in, vafasen, man ska inte behöva oroa sig mer än nödvändigt..
    kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske det är min kropp som inte vill vara gravid helt enkelt. Men ja du har rätt, vad annat kan man göra. Dessutom ringde läkaren nu på eftermiddagen till mej och gav mej en ny ultraljudstid lite tidigare än redan planerat, så jag ska in den 5 dec. på nytt...

    SvaraRadera
  3. Skönt att allt verkade vara bra ändå! men vilken chock!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. tack Anna! ja, det var faktist en chock, inget man förväntar sej att se i dehär veckorna. Ok, om det skulle ha varit i tidiga veckor, då kunde man kanske ha förklarat det på nåt sätt..

    SvaraRadera
  5. Usch vad otäckt! Tycker du gör HELT RÄTT i att åka in, hellre en gång för mycket! Ååhh jag hoppas och håller tummarna för att sista tiden går bra som sagt! Tänker på dig!
    Kram

    SvaraRadera