besökare

torsdag 21 juli 2011

uppdatering

Förlåt det sena inlägget. Maken hade uppdaterat min dator som varit hemma under semestern och idag ville den trilskas. Typiskt! Ok, nu till dagens nyheter som är goda. Imorse var jag så nervös före vi for in att jag var illamående och nästan hyperventilerade. Väl på kliniken gick allt smidigt. Jag var så lycklig av att se läkaren för han är "den bästa" på ultraljud på hela kliniken och dessutom supertrevlig. Ultraljudet gjordes abdominalt, jag var nästan ifärd med att slita av mej brallorna när barnmorskan förklarade att jag bara behövde ta av koftan den här gången. Inte mej emot. Ultraljudet visade att lilla C hade dött och krympt ihop av sej själv, dess påse kunde nu endast urskiljas men påsen hade oxå blivit mindre. Babay A och B mådde bra. Båda var 4cm långa och motsvarade vecka 10+5. Baby A var super aktiv och simmade runt som en fisk därinne och jag som inte kände nåt! B var helt lugn, läkaren sa att den sov. Lite orolig blev jag varför inte B oxå simmade och hade sej, men läkaren tyckte det var helt ok. Hmm. Läkaren ville att Nupp ska göras hos dem, inte på mödravårdsenheten. Det tyckte vi lät bra, de ville ännu en gång försäkra sej om att Lilla C har krymt ordentligt. Båda babysarnas moderkaka låg i bakväggen, och de hade en varsinn samt att det var en tjock skiljevägg emellan dem .Detta var det bästa ut medicinsk synpunkt. Så ja, vi är nöjda, lättade och lyckliga över att naturen skötte sitt eftersom lilla C inte var menad för denhär världen.
Tack alla för kommentarerna, de ger styrka då man är orolig!

6 kommentarer:

  1. Wooh! Skönt att man kan lita på att naturen gör sitt jobb bra ibland! .. Och grattis till två finfina små knytten som mår bra därinne!! :]
    kram

    SvaraRadera
  2. Guuuuuu va skönt att allt löste sig till det bästa! Och oroa dig inte över att Baby B inte rörde på sig något, vårat lilla Pyre rörde inte på sig förrän tredje ultraljudet - KUB!

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Lyckligt slut trots allt, stort grattis! :)

    SvaraRadera
  4. Skönt att det löst sig så smidigt.

    SvaraRadera
  5. Åh tack alla fina bloggvänner. Och Orättvisan, vad skönt att höra!:) man blir ju orolig för minsta lilla...

    SvaraRadera
  6. Ramlade in på din blogg för första gången idag och måste ju naturligtvis gratulera till de båda miraklen i magen!!

    Kram

    SvaraRadera