besökare

fredag 1 juli 2011

IN CHOCK

Orsaken till att jag inte bloggat på sistone är att jag mått pyton. Verkligen skit. Jag har haft ett tryckande illamående konstant och dessutom varit helt trött och orkeslös. Jag har inte spytt nåt mer men är illamående från att jag öppnar ögonen tills att jag somnar. Därför har jag mest sovit och vilat, att sätta på datorn och skriva nåt har känns alldeles för omöjligt. Men både igår och idag är jag piggare. Mår bara liite illa ibland, inte hela tiden. Det är mycket skönt.
MEN idag har jag nyheter att berätta. Vi har inte kunnat smälta det hela ännu, det är alldeles för stort. Vi trodde inte att det kunde bli flera överraskningar än vad tvillingarna redan är. Men vi hade fel. Idag fick vi världens chock på ultraljudet på kliniken. Läkaren hittade tre hjärtan som slog. Hur kan det komma sej? läkaren påstod att var mycket sällsynt, men dock inte första gången hon sett det. Ett av embryona har delat sej till två. MEN trots att hjärtat pickade på barn C, så var hjärtfrekvensen lite långsammare än A&B. Detta kunde enligt läkaren betyda att det blir missfall på det barnet. Vi fick remiss till universitetssjukhuset och vi ska dit om 1,5-2 veckor och göra nytt ultraljud för att kolla läget. Läkaren tyckte att om de alla tre levde skulle man kunna ta ställning till om alla tre skulle behållas, annars kunde ett tas bort, därför var det viktigt att vi båda två, jag och maken, var närvarande på besöket. Jaha, ok, sa vi helt i chock. Fick även shema för att trappa ner medicinerna, det ska ta en vecka sammanlagt förrän jag är medicinfri. Det längtar jag till.....
Vi har mycket att tänka på med andra ord och hur man än vänder och vrider på det hela kan vi inte fatta att dethär hänt oss. Tre?

3 kommentarer:

  1. OMG!!! Snacka om chock!! Lycka till :) hur ställer du dig till att ta bort en om alla 3 lever vid nästa VUL? Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj! Förstår att ni har mycket att tänka på nu! Vilken grej! Kramar!

    SvaraRadera
  3. ojojojoj!! Men varför ska en eventuellt tas bort?? Är det risk att de andra kan fara illa?
    Vilket svårt beslut i så fall men måste ju tänka på pluttisarnas bästa!
    LYCKA TILL och jag håller tummarna för att allt ska ordna sig till det bästa!
    KRAM

    SvaraRadera