besökare

måndag 18 juli 2011

fin förmån

Då man har 22 fulla veckor kan man ansöka/beställa sin moderskapsförpackning som delas ut gratis åt alla gravida i Finland. Om man inte vill ha förpackningen, typ har allt  från tidigare barn, då kan man få pengarna istället, 140 euro. Det är en jättefin förmån tycker jag som varit i bruk sedan 1937  (har jag för mej). Förpackningens värde är dock högre än 140 euro. Kolla in vilka fina grejer det finns år 2011 (den kommer jag att få eftersom den brukar delas ut nåra månader in på det nya året, och dessutom två eller tre förpackningar eftersom vi ska ha flera barn:)

4 kommentarer:

  1. Men GRATTIS till tre små underverk!!! Helt otroligt, vilken känsla!! Fick du ett eller flera embryon tillbakasatta? Har inte sett din blogg tidigare! Återigen, GRATTIS!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Och stort tack:) Jag fick 2 embryon insatta varav den ena delade sej till en tvilling. Mycket ovanligt sade läkaren men hon hade sett något liknande typ vartannat år men då hade det varit ett foster som blivit insatt och delat sej till två. Inte 2 som blir 3. Jo, jag följer din blogg men har själv bara bloggat sedan januari. Njut nu av ledigheten!

    SvaraRadera
  3. WOW! Vilken grej! Så himla fint!
    Och GRATTIS förresten om jag inte redan sagt det, det tror jag nästan. Brukar kika in här! ;)

    Kram!

    SvaraRadera