besökare

söndag 17 juli 2011

jobbstress och ont i svanskotan

Före semestern lade jag in önskemål om att få jobba endast 3 nätter i sträck. Jag var ju gravid redan då och tänkte att det är bäst att vara steget före då man kommer på jobb igen. Och så ringer jag jobbet idag och frågar om mina listor och vad tror ni att jag har för arbetsskift redan första veckan efter semestern? jo, 3 nätter, 2 dagar ledigt och sedan 7 dagar jobb!!!!!!!!! GRRR... gissa om jag blir sur. Hur ska jag orka det nu? Det är sååå fel. Jag måste även tillägga att jag har sedan 2 dagar haft jätteont i svanskotan. Då jag var 10 år ramlade jag av en häst och slog svanskotan, efter det har den ibland varit sjuk. MEN, inte har jag kännt av den de senaste åren förrän för 2 nätter sedan. Det är sjukt att ligga på rygg i sängen och att vända sej känns är oxå ont. När jag ska upp och kissa är jag stel som en gammal gumma. Typiskt alltså om den ska börja trilskas redan nu....

3 kommentarer:

  1. Vad jobbar du med? Ska du ens jobba natt med all stress det innebär nu? :) enligt studier sliter det ju mera på kroppen. När vi jobbat natt går vi högst 3 nätter på rad och max 5 nätter på en vecka. Då har vi ledigt 11 dagar efter! Hoppas att dem ändrar ditt schema till det bättre. Annars tycker jag du ska fixa 50% sjukskrivning ;) kramar!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Jane, ja i mitt jobb är det ingen som blir skonad från 3 skiftesjobb även om de är gravida. Nattjobb blir man tvungen till ganska länge, typ vecka 28 har jag för mej. Jag har aldrig hört om 50% sjukskrivning i dethär landet (bor inte i sverige) så det existerar nog inte... Men visst kan jag rätt lätt så sjukskrivning om jag inte orkar med jobbet. Känner mej lite fundersam nu men ska ialla fall ge det en ärlig chans och dessutom diskutera schemat med bossen..

    SvaraRadera