besökare

fredag 29 juli 2011

samtal med bossen

Jag har totalt underskattat min boss och hennes empatiska förmåga. Igår var första dagen på jobbet efter semestern och det var relativt lungt på jobbet. Så det kändes skönt att vara tillbaka. På morgonen kände jag av lite illamående men sedan gick det över för att först komma tillbaka riktigt starkt på kvällen, som så brukar vara nuförtiden. Men nåja, jag gick och snackade med chefen  och hon var mycket glad när jag berättade, hon hade tårar i ögonen och var så glad för våran skull. Hon hade minsann också haft kvällsillamående under sina graviditeter och som dessutom höll i sej hela natten. Hon hade då varit bara vikarie och inte vågat sjukskriva sej fast det varit ett helvete att jobba natt för då eskalterar illamåendet. Så nu sa chefen att jag kunde jobba en natt och sedan sjukskriver hon mej  resten av nätterna. Tjohoo! vad mera kan man säga?! Vi kom överens om att inte berätta nåt åt de andra än. Nu skulle jag bara tänka på mitt och barnens välmående :)

3 kommentarer:

  1. Härligt med en sån fin chef, dom växer inte på träd direkt så skönt att kunna prata öppet med henne! :]
    kram

    SvaraRadera
  2. ja visst, ibland glömmer man det bara :)

    SvaraRadera
  3. Skönt med en chef som lyssnar och förstår.

    SvaraRadera