besökare

torsdag 14 juli 2011

sen inskrivning

Glömde berätta att i vecka 7+0 ringde jag till barnmorskan för att  få tid för inskrivning. Hon tyckte det gick bra att komma först efter min semester. Det är alltså i vecka 12 (11+1). Jag påpekade att jag väntar tvillingar (visste ju inte ännu då att det var trillingar) men nej, det var bra att jag sa det, men det har absolut ingen betydelse nu. Nähä, jaha ok då. Dessutom snackade barnmorskan bara om sista mens och tidpunkten för insemination. Det kändes inte ok. Jag rättade henne naturligtvis men hon verkade inte fatta skillnaden på insemination och ivf och dessutom att sista mensen har ingen betydelse med ivf. Hmmm, jag blev lite skeptisk till det hela.

2 kommentarer:

  1. Man tycker ju att barnmorskorna borde ha lite mer koll! Tyvärr känner jag igen mig i det du skriver. Min barnmorska påpekade hela tiden att det var en ivf- graviditet för att i nästa stund säga att ivf- graviditet räknas som en NORMAL graviditet.

    SvaraRadera
  2. Ja precis, hur ska dom ha det egentligen. Allmänt så är kunskaperna jättedåliga om barnlöshet, om de inte vet skillnad på olika behandlingar förstår de vel inte heller att det psykiskt kan vara annorlunda oxå att bli gravid efter en lång barnlöshet. Tex. att man är mera orolig.

    SvaraRadera