besökare

måndag 24 oktober 2011

vilken start på veckan

Grrrr... säger jag bara! Igår kväll märke vi att det varit inbrott i våran källare...IGEN. Det var typ 6 månader sedan sist. Då tog de våra sommardäck och fälgar, tur som var fick vi det kompenserat av föräkringsbolaget. Men nu har de tagit 4 stora lådor, typ som kistor (Hammerplast) fulla med grejer. En innehöll ALLA mina sommarkläder som jag nyligen packat ner, en med ALLA våra sommarskor (typ 40 par skor och sandaler), en med alla julgrejer (så nu har vi inte ens en enda julgransboll eller ljusstake till fönstret) och en med diverse grejer,  typ tallrikar och sånt från studietiden samt 4 väskor (tomma). KUL:( så nu har jag just kommit hem från polisen där jag gjort en anmälan...på svenska. YES, believe it or not. Den stackars polisen kunde nog inte många ord sverige som han sa,  men anmälan blev ialla fall gjord. Ja, använder man sej inte av sitt modersmål här så kommer ju all service att försvinna så småningon. Därför kräver jag alltid svensk service även om jag i princip kan rätt bra finska. Imorn blir det att fara till föräkringsbolaget och se om vi får nån kompesation alls för de förlorade grejerna. Jag har inte så mycket hopp om det, eftersom det inte var nåra "dyra" grejer (nog för att alla sommarkläder& skor kostat en del tusentals euro, men det har knappast stort värde för försökringsbolaget). Nu har jag huvudvärk efter allt detta, så det är soffan som gäller.

Och v 25(24+0) idag! Vilken seger att vi kommit så långt!! Imorgon ska jag  gå på ultraljud igen för att kolla den döda tvillingen och pojkens tillväxt. Hoppas hoppas att allt är bra...

3 kommentarer:

  1. Fy, vad jobbigt för er! Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget. Det kommer säkert gå bra imorgon!

    Kram

    SvaraRadera
  2. tack Anna! Det får vi hoppas att det gör :)

    SvaraRadera
  3. Nejmen usch och fy vad bittert! Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget!

    kram

    SvaraRadera