besökare

måndag 24 oktober 2011

Drömmen om ett barn

Nu har jag oxå titta på programmet "Drömmen om ett barn"  (på nätet) som så många bloggare diskuterat. Programmet var bra men jag tyckte precis som Maria att ångesten, stressen och hur dåligt man egenligen mår som ofrivilligt barnlös inte tas upp på ett rättvist sätt. Hela ens liv förändras, sociala kontakter förändras, man undviker barnfamiljer, dras sej undan och är deprimerad. Ja, i de allra svåraste tider, orkar man inte ens stiga ur sängen. Den ofrivilliga barnlösheten är mycket handikappande på ett sätt. Men var fanns den delen i programmet? ingenstans tyckte jag. Synd. Hur ska andra människor kunna ens försöka förstå om den väsentligaste biten inte tas upp.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med, men det kanske kommer senare i serien? Halva serien är ju kvar...

    SvaraRadera
  2. Hej anonym, jaha ok, det visste jag inte..vi har ju inte svensk tv tyvärr så jag kollar på internet. Ja, vi får hoppas att det kommer :)

    SvaraRadera