besökare

måndag 10 oktober 2011

v 23 (22+0)

Efter att ha sovit jättebra hittills börjar nätterna nu bli lite tunga. Jag är supertrött på kvällen men sedan hittar jag ingen bra ställning att sova i. Vänder, vrider, suckar, stånkar och går upp och kissar ungefär 2 gånger. Både höger och vänster höft bränner som attan på morgonnatten och det är omöjligt att ligga ner. På rygg kan jag ligga max nån minut sedan känns det obehagligt då magen trycker på. Men det kommer ju inte att bli bättre med tiden, så det är vel bara att vänja sej. Det mest irriterande är att jobba kväll och vara hemma kl. 22:30 och somna typ 00 tiden för att sedan stiga upp 5:30 på morgontur. Snacka om att vara en grönsak dagen efter...

Annars är jag såå lycklig av att gå in i vecka 23 nu, det känns så mycket. Tänk att pojken redan är typ 27 cm lång. Det känns att han tar mera utrymme nu och rättså aktiv är han, speciellt på kvällen och tidig morgon.  I slutet av veckan ska jag ringa mödrarådgivningen för att beställa tid, det bli 9v mellan senaste besöket och nu. Det är ju som att hoppa över en kontroll helt och hållet. Jag vill ju gå dit men hälsovårdaren tyckte att det inte behövdes....Känner att hon kanske tycker att då jag är inom branchen bode jag klara mej själv, jag kan ta kissprov på jobbet, CTG- kurva kan jag köra där och själv har jag BT mätare och måttband så SF kan mätas. Men är det allt? hallå?! jag är en vanlig orolig blivande mamma som har likadana behov som andra som väntar sitt första barn. Tom, kanske mera orolig än vanliga gravida med tanke på ivf och hela historien. Det är unikat att vara gravid själv, något helt annat än att ta hand om andra i samma sits. Men det kanske hon inte har tänkt på.

2 kommentarer:

  1. Grattis till din lille kille! Och jag beklagar att ni inte fick behålla era andra små:(

    Har du provat att lägga en kudde under magen när du sover? Jag tyckte det underlättade lite mot trycket.

    SvaraRadera
  2. hej och tack akna! joo, jag har nog provat det men tyvärr har det inte hjälpt.. fast visst känns det nog bekvämare med en kudde trots allt :)

    SvaraRadera