besökare

söndag 16 oktober 2011

sjukledig

Att jobba 10 dagar med bara en dag ledigt däremellan tycker jag är helt för mycket just nu. Jag årkar inte helt enkelt. På fredagen var min enda lediga dag och jag bara sov och tog det lungt. Igår kväll var jag på jobb och det var jättestressigt på avdelningen. Hann äta först kl 18. Jag hade super ont i ryggen hela kvällen (brännande smärta av alla oergonomiska ställningar) och efter bara nåra timmars dålig sömn var inte ryggvärken lindrad. Jag ringde och sjukskrev mej 2 dagar. Imorn måste jag nog ringa mödrarådgivningen för att få tid för vanlig rutinkontroll samt även en läkartid. Nu ligger jag alltså hemma i soffan och slöar. Och det känns rätt bra fast ryggen verker lite (och jag tror det är nog en nerv i kläm vid svanskotan för det känns som elstötar ut i vänster ben, som tidigare påpekats, så kan jag inte lyfta det benet som tidigare). Måste nog erkänna att det är lite pinsamt att ringa och sjukskriva sej. Lite som ett misslyckande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar