besökare

torsdag 20 oktober 2011

v 24 (23+3) hos läkaren

Jodå, läkaren var förstående och trevlig. Alla prover jag lämnat i tisdags var negativa:) Pojken ligger i tvärläge fortfarande, men det känner jag ju. Blodtrycket var ok samt symfys-fundus var nu 27 cm. Livmodermunnen var oförändrad tack och lov. Läkaren skrev sjukledigt en månad men tyckte att jag knappast ska på jobb efter det heller. Ringde genast jobbet och meddelade, de var såå glada att jag inte sku komma mer, ja, alltså de har varit lite oroliga... så nu känns det som en sten har fallit från hjärtat, nu kan pojken få växa i lugn och ro och anväda all näring maximalt med tanke på navelsträgs-problemet. Och min rygg får vila, Och sammandragningarna och trycket lättar. Såå skönt. Min arb. kollega ville redan nästa vecka komma på besök med sin son, så att jag inte i misstag blev uttråkad :)

2 kommentarer:

  1. Såå skön att läkaren var förstående och att allt såg bra ut!! Och skönt med en sjukskrivning så att du nu bara kan koncentrera dig på att vila och må bra!
    <3

    SvaraRadera
  2. Japp det e urhärligt. Det ska nog firas med att baka en kaka ikväll:)..

    SvaraRadera