besökare

måndag 17 oktober 2011

dagens saldo: ringde rådgivningen samt gick på loppis

Ja äntligen ringde jag mödrarådgivningen. Min hälsovårdare var inte på jobb idag men en annan trevlig tjej fixade tid åt mej åt en finskspråkig hälsovårdare (inga svenska fanns lediga) tills torsdagen, då ska jag även gå på läkarbesök. Eftersom jag har endel sammandragningar så ska jag lämna rutinprover imorn dvs, urinodling, klamydia samt Streptokock-B odling från slidan (även kallad GBS i sverige, annars känt som agalactie  här). Nu är jag fortfarande sjukskriven tills dess.

Tog en liten sväng på loppis efter att jag varit på rådgivningen för att hämta upp kissburkarna. På loppis hittade jag en nästintill sprillans ny body i storklek 56 samt en rolig liten leksak att sätta fast på vagnen. Ja, alltså, den kommande vagnen, för vi har ingen än. Jag har verkligen gjort såå mycket fynd på barnloppis på sistone. Tänk att folk säljer så fina saker, men antar att de köpt allt som nytt och sedan bara använt det nåra få månader åt sin bebis och då är ju sakerna oftast i prima skick. Tycker att det tom. är roligare att gå på barnloppis än i barnbutiker. För man vet ju aldrig vad man hittar för unika grejer.

V 24 (23+0) idag Hurraa! Nu lägga mej på soffan så att ryggvärken och trycket neråt lättar.

2 kommentarer:

  1. Tjohoo, Grattis till vecka 24!! Och kul med loppisfynd [jag fyndade lite billiga bebiskläder på Lindex rea idag istället] :].
    Just ja, det här med barnvagn ja.. Jag tycker det är en djungel och man skulle ju kunna spendera otaliga massa tusenlappar och besök hos diverse butiker och fortfarande säkert vara osäker.. Vi har dock hittat en som vi gillar lite extra mycket, det är Kronans duovagn som vi funderar på.. Vi ska kolla lite till, men hittar vi ingen annan som har fyra stora hjul [vilket lär vara det mest praktiska för våran del] så blir det nog denna -> http://www.kronan.com/sv/barnvagn/duovagn-brun .. Dock så gillar jag Teutonia också. Djungel som sagt.. :]. kram!

    SvaraRadera
  2. tack ruht, joo, det är minsann en djungel och jag blir bara mer och mer förvirrad. Slutar vel med att jag inte hittar nån lämplig alls ...:( Eran verkar ju jättefin!

    SvaraRadera