besökare

tisdag 25 oktober 2011

dagens ultraljud

v 25 (24+1) var det dax för ultraljud igen. Jag ska på kontroller med 4 veckors mellanrum för de som undrar pga tillväxtkontroll av pojken. Tillväxten var det inge fel på, han vägde 730 gr idag och var livlig. Men som vanligt är det någe fel varje gång jag är på ul. Jag  vill inte fara dit nåmeeeerrr då det alltid är nåt problem. Denhär gången var det alldeles för mycket vatten (AFI 22) dvs. polyhydramnion. Läkaren trodde det kunde vara pga mina sockervärden (som inte mätts hittills) som var för höga och att min vikt inte får gå upp nå mer och jag måste sluta med socker och sånt. Och motionera. Sagt och gjort har jag inte satt en kakbit eller godis i min mun idag OCH jag har just varit på en liten promenad. Jag är motiverad och kommer att göra allt jag kan. Men då man läser om polyhydramnion så beror det bara i 14% av fallen på diabetes och 20% på missbildning hos fostret. Min make är super-orolig att det ska vara nåt allvarligt fel på pojken, och jag med förstås. Men jag måste tänka på att riskerna för missbildning eller avvikelser är rätt liten trots allt. Även om vi haft allt emot oss hela tiden. Så jag ska verkligen försöka tänka positivt för det finns inte vi kan göra åt det hela.

3 kommentarer:

  1. Har inte varit inne hos dig sedan du hade tre frön i magen. Beklagar att A och C inte fick leva. Håller alla tummar för att er pojke kommer som en frisk och glad bebis till er om ett antal veckor.

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Håller båda mina tummar jättehårt och hoppas så innerligt att din lilla pojke mår bra och att allt kommer att gå bra för er, det är ni verkliga värda efter allt som ni fått gå igenom! Många lyckokramar till er!!

    SvaraRadera