besökare

torsdag 10 mars 2011

tillbaka till verkligheten

Idag ska jag på jobb efter helgens sjukledighet + 3 dagar ledigt. Känns som en evighet, och det är det ju oxå. Suck, har inte riktigt någon lust bara. På jobbet kryllar det av stora magar för typ varendaste kotte under 40 är gravid på jobbet. Nästan alltså. Jag orkar inte. Jag vill inte. Men har jag något val? nej, det har jag inte. Men visst har de en aning om varför vi inte har barn så jag behöver inte prata om det eller svara på dumma frågor som vissa av er råkar ut för. Det borde klassas som terror att fråga "ska inte ni snart skaffa barn då?" med ett såntdär lurigt och äckligt leednde på läpparna..   Tror de verkligen att de vill veta sanningen om man bara sku smälla ur sej sanningen: nä vetdu, vi har försökt skaffa barn sååå många år men efter operationer och många tunga behandlingar har det inte än lyckats. Men kanske någon dag ska vi "skaffa" ett.

Så jag ska försöka att inte avundsjukt snegla på de där fina runda magarna, låta bli att sitta vid fikabordet samtidigt som de mest gravida och resa sej upp och gå iväg då diskussionen om deras graviditet och barn går igång i kansliet för att skydda mej själv. Hur länge ska man orka med ett sånthär liv?

2 kommentarer:

  1. oj då, nu blev det ett negativt inlägg igen och jag som skulle satsa på att vara harmonisk och positiv i fortsättningen. så skärpning!

    SvaraRadera
  2. nae det är inte lätt, ja skydde gravida som pesten men inte lätt när man har dem på jobbet, förstår dej!
    En vacker dag är DU gravid o då kan du tänka på att vara en smarate gravid o INTE fråga folk när de ska skaffa barn, för du vet ju bättre!
    Ta hand om dej!

    SvaraRadera