besökare

onsdag 2 mars 2011

lugnet efter stormen..

Nu känns det som om lugnet i min kropp infunnit sej igen: blödningen har slutat och jag har inte lägre ont. Idag bestämde jag mej för att inte ta grav.test utan tar det imorgon istället. Det borde ju snart börja visa sej på testet om jag inte är gravid längre, om allt kommit ut.

Ja, det är inte lätt dethär. Varje gång jag blir gravid verkar det gå fel redan i ett mycket tidigt skede. Jag undrar hur det känns att vara gravid på riktigt, alltså att kunna vara glad, förväntansfull och se sin mage växa? Efter denna blödning har vi psykat oss att ta det med ro. försöka alltså. Inte stressa, få panik och springa oavbrutet på gynkontroller. Nu är det bara att vänta och se vad testet visar i morgon och de kommande dagarna. Om det skulle vara så härligt att graviditeten nu fortsätter ska jag ringa till kliniken och beställa ultraljud. Men den tanken är långt i framtiden. Leva här och nu får bli dagens motto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar