besökare

tisdag 15 mars 2011

motgångar..

Var hemma från en hektiskt dag på jobbet kl. 16.  När jag öppnade min mail kl. 21 fick jag en smärre chock, min mag. uppsats ska presenteras en månad tidigare än vad jag beräknat!! neeeej alltså!!!!!!! Arbetslistorna är gjorda, vilket betyder att jag måste ansöka om egen ledighet för dessa dagar samt att de på universitetet förlängt presentations-veckan till 5 dagar istället för 3. Detta betyder att jag förlorar en veckas lön! Fan också. Men detta är dock inte allt. Resan som jag och min vän planerat in till köpenhamn kommer att måsta inhiberas utan tillbakabetalning eller byta datum mot en summa som är samma som vi köpte dem för. Jag döör. Och hon dör nog oxå för hon kanske hinner läsa dethär blogginlägget före vi hinner pratas vid ( lugn lugn vi fixar det på nåt sätt gumman) ..Jag ska ringa henne imorn, så hoppas hon inte nettar så mycket före det.

Min andra vän som bor nåra timmars körväg från oss ville träffas och föreslog en middag. Jag skrev tillbaka att jag mår rätt dåligt just nu (stress med uppsatsen + ivf-misslyckandet). Berättade att jag ska opereras igen och att allt känns hopplöst på barn-fronten. Sa att jag inte kan planera in en träff just nu pga. allt detta (hon har 2 barn dessutom vilket gör att det känns smärtsamt att träffas, ja ni ivf:are vet vad jag snackar om)...trodde hon blev sur för mitt mail för det tog  2 dagar förrän jag fick svar. Men ikväll då reklamen damp ner märkte jag att det på dörren hängde ett fint paket med blommor adresserat till mej med texten  kram på dej vännen...åååhh vad jag började lipa...för omtanken, för resan, för uppsatsen och för alla misslyckade embryoöverföringar. Så här på fotot kan ni se de röda fina blommorna :)

Ja eftersom uppsatsen ska in snart är det bara att sätta sej vid datorn och skriva hela natten (jobbar natt imorn så det passar bra) och för att lösa upp alla sorger, stress och dessutom mina styva muskler i nacken letade jag förbrilt efter en vinflaska i skåpet. Nähä, inte en droppe vin i detta hus..Men till min lycka hittade jag en dammig gammal flaska billig skumppa som blev inköpt år 2006 (!) om jag inte minns fel. Så nu ska jag börja skriva.  Skål på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar