besökare

torsdag 3 mars 2011

End of IVF 2

Ja så fick IVF nr 2 sitt officiella slut idag. Testet var negativt efter all denna blödning. Ringde kliniken och fick telefontid till läkaren nästa tisdag den 8.3.

Det är en månads väntan (då nästa mens börjar) tills IVF 3 kan börja. Barnmorskan tyckte vi kunde köra ivf under tiden jag var i operationskö, låter bra för min del. Då har jag kommit till slutsatsen att jag vill ha en kort behandlig även om jag bara skulle få ut nåra ägg. Jag har inget val nämligen, för i slutet av maj har jag en viktig resa, ska fara till universitetet för att presentera min magisteruppsats. Jag är redan skjutit opp det förut och måste göra det nu i slutet av maj. Om jag skulle ha lång behandling skulle det bli just den veckan som det är OPU och ET. Så tyvärr kan vi bara göra en kort behandling nu och köra den långa senare i sommar, om det skulle behövas. Detta är alltså min plan men vi får se vad läkaren säger. Barnmorskan tyckte det lät ok iallafall.

Nu är det bara att föröka leva vidare till den 8.3 och sedan invänta nästa mens. Usch , vad ska man hitta på här emellan... är orolig, stressad och framför allt ledsen. Fy fan, att det alltid ska gå såhär. Jag märker oxå hur min man blir mer och mer deppig, han föröker dölja det men visst känner jag honom så bra att jag ser det. Nu måste vi bara försöka vara positiva inför framtiden. försöka.

4 kommentarer:

  1. Stackare!! Faan va trist det är när det inte går vägen.. Hoppas ni ser ljuset snart och att ni lyckas på nästa! Jag kommer i alla fall att hålla alla mina tummar & tår för att det ska gå bra!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack ruht, ja det är för j-vligt men man måste ju bara acceptera, finns ju inga andra alternativ. kram till er oxå :)

    SvaraRadera
  3. Nejje! Usch och fy och kramar en masse! Livet är allt bra jävligt ibland. Hoppas du snart mår bättre och att det går superbra med uppsatsen! :)

    SvaraRadera