besökare

tisdag 1 mars 2011

gravid eller icke gravid är frågan

Jag jobbade morgonskift idag och efter jobbet tog jag en tupplur förrän jag for iväg för att träffa en gammal vän från studietiden. Tyvärr var allt jag tänkte på centrerat runt mej själv. Det var roligt att träffa vännen men jag var okoncentrerad och tråkig, hoppas det inte märktes.. Imorse tog jag ju clearblue digitaltest igen och det visade gravid 1-2 igen. Ringde till kliniken och berättade svaret, barnmorkan förstod min oro och tyckte att jag kunde komma in för ett hcg test, men det årkar jag nog inte göra ännu. Kanske senare. Jag blöder, och det är inga små mängder, mensvärk har jag ibland. I går kväll var mensvärkarna så kraftiga att jag tog 1g paracetamol före  jag hoppade i säng.

 Idag är den västa smärtan över. Ja, nu kan jag ju inte förvänta mej något annat än ett negativt svar snart, kanske redan i morgon. Undrar hur snabbt hcg värdet rasar? antar att det beror på ursprungsvärdet oxå. Barnmorskan hoppades att det bara var den ena av embryona som fluschats ut med blodet och att åtminstone den andra var kvar. Klart man hoppas det, men jag kan och vill inte vara positiv just nu. Det går inte. Jag kan ju inte tro att embryot lever efter allt detta, antar att det är en förvarsmekanism jag använder för att skydda mej själv. Jag tar en dag i sänder och ser vad som händer. Tror att om jag far på blodprov blir jag bara ännu mera nervös varför värdet inte är högre... bästa att låta det vara lite till.  Om allt kommit ut så får jag veta det förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar