besökare

måndag 19 december 2011

v33 (32+0)

bild fr. babycenter

 Ny vecka har börjat! Magen har nu inte växt nästan alls i storlek de senaste veckorna, (tyckte kollegorna och även jag själv) men den har ju varit rätt stor från början så det gör nog inget. Tror nog att pojken växer iallafall. Om en vecka är det ny ul-kontroll. Till och från har jag varit orolig för att han rört sej mindre men de senaste veckorna har han betett sej mycket bra i mitt tycke :) Sparkar och vrider på sej ofta. Gillar!

Idag då jag skulle köpa mera tabl. för halsbränna på apoteket sålde tanten ett preparat (de hade inte det som jag vanligen använder) som det står: skall inte användas under graviditet eller amning eller om man ens misstänker sej vara gravid. Och då hade jag påpekat att jag var gravid fast det syns bra. Konstigt för då har de ingen rättighet att rekommendera preparatet även om en läkaren kan rekommendera det. Maken blev skitsur och imorn ska jag gå dit och klaga.. Ja, jag måste ju dit ändå för att få mina vanliga tabl. Tur som är har jag 2 tabl. kvar av mitt vanliga så att jag klarar natten!! Nu blir det risgrynsgröt igen för det hjälper lite det oxå mot halsbränna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar