besökare

måndag 5 december 2011

lyckat ultraljud och julfixande

Herregud vilken dag. Det har varit värre än att vara på jobb :) Dagens viktigaste händelse var förstås ultraljudet där allt verkade vara bra. En blodutgjutelse kunde ännu ses i livmodermunnen men läkaren kunde inte hitta någon källa till blödningen. Pojken var aktiv och var nu nere på normal vikt, han har ju varit lite stor tidigare men nu vägde han 1600gr. Detta betyder att på 2 veckor har han växt 100gr. Inte så mycket men det kanske stabiliserar sej nu. Den döda tvillingen kunde inte hittas nånstans..konstigt.. vart har den tagit vägen? Och vattenmängden var idag NORMAL, guuu så skönt! AFI var bara 18 och då var den 29 sist. CTG:n var oxå bra. Nästa kontroll är första vardagen efter jul. Sedan for jag glatt och köpte julblommor och de har jag nu planterat och arrangerat fint i korgar, bytte till julgardiner (japp, köksgardinerna blev inte stulna:), lagade laxsoppa, damsög, tvättat 3 maskiner med kläder och storhandlat mat ensam (puuussst...) Och brödet hann jag inte baka, så det får bli imorrn. Nu håller min rygg på att gå av. Jag planerar att lägga mej i soffan en stund men då vet jag att jag inte kan komma upp mer... hehe. bra att maken kommer hem om 30 minuter så då får han hjälpa mej upp och sedan massera ryggen. Har jag bestämt :)

4 kommentarer: