besökare

fredag 9 december 2011

om onsdagens mödrarådgivning

Det verkar som jag är en periodare, ibland skriver jag flera inlägg på en dag och ibland går det flera dagar emellan. suck, måste bli bättre på dethär. Onsdagens mödrarådgivning var inte alls nåt läkarmöte, men den hälsovårdare som då bokade in mej sa det. Nåväl, det var ett vanligt rådgivningsbesök där vi även gick igenom de där frågorna vi svarat på nåra månader sedan. En ung hälsovårdarstuderande tog emot oss och diskuterade och kollade blodtryck och sånt först, sedan kom våran vanliga hälsovårdare med. Praktikanten var riktigt duktig tyckte jag. Inte så jättemycket att kommentera om enkäten vi svarat på..hihi, för jaa, vi kan laga mat, jaaa, vi kan städa, jaaa, vi vet att sexlivet förändras med en liten baby (och vaddå med en baby, det har redan ändrats...) och nej, det förkommer inte våld i vårat förhållande osv. osv. Enda pekpinnen vi fick var att omorganisera makens sovrytm och matrytm (lättare sagt än gjort då vi båda jobbar 3-skiftes jobb !).

Angående gravidstatus var magmåttet 31,5cm, huvudläge, hjärtljuden 131 samt blodtrycket normalt. Så allt var bra. Nästa kontroll hos dem blir nästa år!!! herregud, det är ju megalänge dit....men jag ska ju till spec. mödravården före det på ultraljud ändå. Nu har det hållt i sej ett tag att pojken är aktiv ofta. Tacka Gud  för det. Jag är vekligen så nöjd. Fick även bannor att jag måste åka in och kolla ctg om pojken rör sej mindre. Så jag lovar, det ska jag göra nästa gång!

v. 31 (30+4), att skriva en 3:a känns heelt ofattbart. Kan det verkligen vara så att jag ska ha ett litet barn i famnen om sidådär 2 månader?! Jag har nog inte fattat dethela riktigt än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar