besökare

tisdag 13 december 2011

Bärtuben

Såhär blev den nu, min bärtub som jag sydde själv. Tyget kostade 4 e och den var jätte enkel att sy, tog typ 20 minuter. Det blev en lite modifierad modell av den modellen jag visade senast för nu kan jag vika upp kanten nerifrån så att barnets rumpa och nedrerygg får mera stadga, tänkte att det förhindrar att han glider neråt. Den är supertajt runt magen nu för att den sen inte ska bli så stor då endel av magen försvunnit (önsketänkande antar jag :) eller iallafall blivit mjukare och ihoptryckbar :)
såhär ska det sen se ut :)

4 kommentarer:

  1. jaa, jag hoppas den kommer att fungera bra:)

    SvaraRadera
  2. Hade en bärsjal när vi låg inne på Neonatalen o jag funderar på och köpa en till och ha hemma.
    Mycket bättre än bärsele ( enligt mig ;) )

    SvaraRadera
  3. bra att veta! :) kanske blir en sådan sen oxå...

    SvaraRadera