besökare

söndag 4 december 2011

hemma igen

Helgen har passerat och idag har jag rest hem till stan igen. För min del skulle jag ha kunna stanna lite längre men imorn har jag dendär ul-kontrollen igen angående blödningen jag haft (tror att det ska vara ok nu, har inte haft brunt el. blod på länge). Dessutom på onsdag har vi tid till rådgivningen för nån nytt påhitt, dvs. alla  förstföderskor med partner ska gå på en grundligt hälsosamtal en gång under graviditeten. Vi har fyllt i två blanketter med typ 50 frågor om allt från hur vi själva uppskattar vår psykista och fysiska hälsa samt levnadsstandard, jobb, parrelation, hur vi tror vi anpassar oss till livet med ett barn osv. osv. Säkert nyttigt och bra för många och jag förstår vad de strävar efter. Det är dessutom en läkare som för samtalet, inga andra hälsokontroller skulle göras sade de. Så vi väntar med spänning på vad onsagen har att erbjuda...kl. 8 på morgonen. Måste vel försöka vara pigg och glad fast det är sååå tidigt för min rytm just nu :)

Pojken har både igår och idag rört på sej lite mera, det är jag överlycklig för. Önskar att han var ensåndär super vild liten som inte vill sluta göra kullerbyttor och sparka konstant. Men nej, han är inte sån. Hoppas att ultraljudet visar att han dock växt och mår bra trots allt.

2 kommentarer:

  1. Verkar vara en lugn och cool liten kille du har i magen, de säger ju att som de är i magen är de när de sen kommer ut, syrrans var sjövild i magen och är sjövild nu med :-)
    Men det är väl härligt med en liten kille som tar livet med ro :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. :) jaa, det har jag oxå hört så inte mej emot om han är en lugn krabat förutsatt att han mår bra:)

    SvaraRadera