besökare

fredag 16 december 2011

Besök och lite forskningsnytt

Idag fick jag besök av en bm-kollega, det var verkligen trevligt med lite sällskap. Vi käkade lite lunch och fikade (usch nu åt jag alldeles för mycket kladdkaka :(, gick på loppis samt att jag fick akupunktur för mina svullna fötter och händer. Nuförtiden är mina händer så svullna att jag inte kan hålla i tandborsten på morgonen eller hålla i ett glas med en hand. Det värker från armbågen och neråt på natten. Kul då fingrarna ser ut som korvar:( En behandling gör knappast något men nästa vecka före jul skulle jag få nålarna insatta igen. Dessutom fick jag min beställning på lite mera järn i flytande form samt mjölksyrebakterier. Jag tar nu 1-2 kaps. om dagen och det ska jag fortsätta med fram till förlossningen. Stora forskningar kring detta har nyligen gjorts på mitt universitetssjukhus där mjölksyrebakreier under graviditeten minskar märkbart allergier och atopi hos barn. Värt att pröva ialla fall fast vi inte har sådana problem i släkten.. Och så är det ju bra för magen oxå eftersom jag har en rättså känslig mage.Och ifall det blir kejsarsnitt så uteblir ju koloniseringen av viktiga bakterier från min slida och tarm till barnet (hehe, sorry, de kanske äckliga förklaringarna) och det isej verkar ha en negativ inverkan på barnets tarmflora och immunförsvar. Då tänker jag på att mjölksyrebakterierna jag käkat har en skyddade effekt på pojken...

flytande järn och mjölksyrekapslar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar