besökare

söndag 18 december 2011

julveckan på kommande samt tankar kring förlossningen...

Skönt att julveckan närmar sej! Har gjort lite julshopping men några klappar fattas än. Det får bli imorn eller på tisdag. På onsdag far jag till mina föräldrar inför julen men maken kommer först på fredag pga. jobbet.

Nu har vi börjat räkna ner till beräknat datum oxå. Tänk att man kan längta så!! Håller fortfarande på med andningsövningar och avslappningsövningar inför förlossningen. Men jag behöver ännu öva mycket för att snabbt kunna bli avslappnad. Det är minsann inte lätt. Har även börjat tänka på hur jag önskar förlossningen ska gå (inga planer, bara förberedelse). Och har kommit fram till att det troligtvis blir smärtlindring i form av badkar och akupunktur. Det finns bara ett rum med stort förlossningsbadkar och där har jag tänkt hysa in mej. Hoppas att rummet inte är upptaget bara för då är det bara dush som gäller. Det är roligt att även maken börjat tänka mera på förlossningen och vad som ska hända då. Han är kanske inte så insatt men litar på mej och min kropp. Det är huvudsaken tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar