besökare

fredag 30 september 2011

egna kontrolller

Eftersom jag inte ska till nån mödrarådgivning idag så tar jag lite egna kontroller. Det blir ju 8 v emellan besöken där..ganska mycket.. Nåja, imorse var hjärtfrekvensen 145, vikten 73 kg (+2 kg sedan senaste besöket), RR 103/62 p. 80, sf (symfys-fundus) mått 23 cm. Och jag som tänkte att livmodern inte växt, men antagligen har den spurtat iväg de senaste 2 veckorna. Ligger alltså rejält över kurvorna men det är ju lilla A som trycker B uppåt, fast B är av normal storlek. Kisset tar jag och stixar på jobbet idag..
Angående vikten så är jag nu uppe i +9 kg. Det känns ganska mycket..och syns! Men det är inget jag stör eller koncentrerar mej på. Det ända jag funderar på gällande vikten är vilken jacka som passar då det blir riktigt kallt. Känns ju  lite slött att köpa en ny bara för nåra månader....

Här kommer en bild på tillväxtkurvan...

2 kommentarer:

  1. Oj, vad duktig du är som fixar alla undersökningar själv! :) Superfina magbilder förresten! <3

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. tack orättvisan, men det tillhör mitt jobb oxå :)

    SvaraRadera