besökare

torsdag 29 september 2011

Magbilder + UL v 21 (20+3)

Nu på min lediga dag har jag lite utrymme för att blogga igen :) Och nästa vecka har jag semester så då ska jag bara njuta och sova. På tisdagen hade jag strukturultraljudet där man kollade om pojkens hjärta, hjärna osv. verkade normala. Och de var det! Det enda tråkiga vara att navelsträngen går från livmoderkakans kant. Det kan ju vara lite riskabelt om den börjar för nära kanten, dvs, vid hinnorna. Lilla döda A hade lite krympt, hon/han var nu typ bara 6,5 cm lång. Han/hon skulle inte försvinna helt utan kommer ut vid förlossningen tyckte läkaren. Jag ska på kontroll var 4e vecka nu till och börja med för att kolla tillväxten på pojken med tanke på navelsträngen samt döda A.  Men allt verkade bra med pojken, han rörde sej mycket och verkade frisk. Så det glädjs vi åt. Och han sparkar mycket oxå, känner av honom typ 5-7 gånger per dag nu:)
Idag ringde hon från min mödrarådgivning för att fråga hur jag mådde. Vi talade om det som hänt och om hur jag orkade. Hon tyckte inte det var så bra att jobba så mycket nu, så vi ändrade morgondagens kontroll tills min semester är över. Veckan efter semestern ska jag ringa henne och bestämma tid hos henne och då skulle jag till läkaren samtidigt tyckte hon, så att jag kunde få sjukledighet. Mitt HB är 108 nu, så jag känner mej lite andfådd och trött. Det ringer i öronen då jag är uppe och går....Här kommer magbilder från idag samt en ultraljudsbild på pojken. Även en bild med stödbältet jag fått låna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar