besökare

tisdag 6 september 2011

jobbig natt

Vilken jobbig natt. Vaknade kl. 03 och kunde inte somna om tills 07. Sen sov jag till 10:30 men är fortfarande som en överkokt grönsak. Åtminstone skönt att inte behöva gå på jobb. Måste även tillägga att den antagliga orsaken till sömnlösheten är vårat boende. Vi köpte bostadsrätten 2006 på 93 kvadrat, och har trivts helt bra förutom att våra närmaste grannar är alkoholister (bråk, våld och fester hör till deras liv och vi har otaliga gånger ringt alarmcentralen då gubben försökt ha ihjäl kvinnan, ja så har det låtit iallafall) och på övrevåningen har en kille på typ 38 år nu flyttat in. Han är drogberoende och ställer till med den ena scenen efter den andra här. Och hans vänner, OMG, totalt antisociala, smutsiga, tandlösa och agressiva. Drogkillen/skinheadset har även ett stort hakkors på balkongen. Måste säga att vi inte känner oss helt säkra här längre...Förutom de här typerna är läget mycket lungt och här finns mest äldre människor och familjer.........men så efter denhär natten har  jag mensvärk och ryggvärk igen. Jag veeeet att det kan höra till men jag blir ju nuförtiden nervös för minsta lilla. Vad ska jag nu tro? tänk om de vill komma ut nu? usch, idag är jag rädd.. Fan ta grannarna för att vi måste oroas oss för dem oxå. Känns bra iallafall för att jag har en läkarkontroll nästa måndag.

2 kommentarer:

  1. Men guuuud! Då undrar jag bara hur sådana idioter kan köpa bostadsrätter när vi inte får/kan (för att vi är studenter)!
    Herregud, tro mig, jag VET hur jobbigt det är med jobbiga grannar. Finns det ingen styrelse ni kan prata med eller nåt?

    KRAAAM!

    SvaraRadera
  2. hej orättvisan, dessa socialfall har ingen bostadsrätt utan de hyr från någon ägare. De lyfter nog bara socialbidrag som se super upp. Ja, vi har klagat massor av gånger och lämnat skriftliga klagomål oxå men det verkar inte hända så mycket.....nu e jag liksom trött på det hela..

    SvaraRadera