besökare

onsdag 25 maj 2011

om balstocyster på min klinik

Jag måste ju ta tillfället i akt och fråga hur det ligger till med blasocyster på min klinik. Som svar fick jag att de i regel kör med 2 dagars embryon men att någon gång odlar de embryona till balstocyster före de sätts in. Jaha, jag då, varför inte åt mej då? njäää, sa läkaren, det är om man får lite sämre kvalite på sina embryon och bara några då kan de tänka sej det. Ok, sa jag snällt men nu efteråt fattar jag inte logiken med det... men whatever, nu har vi 2 dagars embryon och jag får vara nöjd med våra. Och det är jag. Skönt att det åtminstone finns 2 försök kvar efter dethär färskförsöket. Men men...då är det operation före. huh, bäst att inte tänka så långt. Denhär gången ska det funka. Förresten, glömde jag att säga att överföringen gick supersmidigt idag, inget sjuktsåjagdör-ont som så många gånger tidigare (speciellt med ivf 1). Lugesteronet ska börjas idag och jag satte in morgonens dos redan efter överföringen för att vara på den säkra sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar