besökare

måndag 23 maj 2011

Äggplock idag

Var inne på kliniken redan kl 7 idag, sedan gick allt jättesnabbt. Byta till blå omlottkjol, sätta på yllesockor, hoppa upp på britsen och få kanyl i handen (det var lite svårt att ligga på rygg eftersom äggstockarna tryckte på ryggen). Gynekologen (inte min egen) och anestesiläkaren kom in och hälsade på oss. Sedan sa anestesiläkaren: "jaha, då var det dax för att sova lite då. Här får du medicin i kanylen och nu ska du ta 2 andetag i masken", ett andetag hann jag med, sedan försvann jag. Maken väntade utanför denhär gången och lämnade ett bra prov (enligt barnmorskan). På nolltid vaknade jag upp i en annan säng och hade nu antibiotika droppandes i kanylen. "Men, jag e vaken redan, vad e klockan...oj guud vad snabbt och bra det gick". Såååååååå lycklig. Tänk att jag har stått ut med nästintill tortyr förut. Herregud, det har varit så smärtsamt att jag tappat andan förut, och nu e jag redan vaken och har inte kännt nåt. Förstå mej inte fel, jag skulle genomgå ÄP utan att sövas om jag inte hade alternativ. Allt för att få ett eget barn. Men eftersom läkaren rekommenderade det så ville jag givetvis. Nu fick oxå läkaren plocka ut äggen i lugn och ro, utan att av misstag sticka mej runt hit och dit i slidan som tydligen varit problemet förut. Första frågan efter att jag vaknat till lite var förstås hur många fick de ut?????????? 14 blev det. Överlycklig. Super. Härligt.Wow. Nöjd. Glad. Lättad. Sedan var det bara att vila lite för aningen illamående var jag. Sedan åt vi våra medhavda mackor och drack te. Jag var så snabbt på benen igen, det trodde jag inte, men efter att jag kissat och klätt på mej fick vi lite info. Det nya för denhär gången: Man ska inte ringa till kliniken längre dagen efter för att få svar på hur många av äggen har blivit befruktade. Synd alltså. Man måste vänta tills på onsdag då det blir ET kl. 11....Sedan for vi hem coh nu ligger jag här hemma på soffan och mår relativt bra. Lite djup smärta har jag i magen, speciellt höger sida men det går om då jag tar en paracetamol. Så hittills allt väl :)

3 kommentarer:

  1. grattis till kanonskörd!
    ta hand om er nu o ligg still =)
    kram

    SvaraRadera
  2. GÖTT! Grattis till en superbra skörd! Nu håller vi tummarna!
    Kram!

    SvaraRadera