besökare

onsdag 11 maj 2011

nedreglerings UL

Idag var jag på kontroll för nedregleringen. Status: väl nedreglerad, slemhinnan av rätt tjocklek, på höger äggstock ses 10 äggblåsor på vänster 3 st. På vänster äggstock finns fortfarande en stor vätskeblåsa. Jag kan nu börja sticka puregon 200IE fram tills nästa måndag,då ska jag på kontroll igen. Min gynekolog undrade om jag ville börja ta kortison under denna IVF, eftersom det finns bevis för att endometriosens inflammations benägenhet kan avstöta ett embryo. Därför tyckte hon att jag nu kunde pröva ifall det skulle vara till hjälp. Startdos är 20mg i 2 dagar sedan 10 mg varje dag fram till gh 8-9 (ifall det är positivt alltså). Har aldrig tagit kortison tidigare så jag vet inte hur det kommer att kännas. Har nån erfarenhet av det? Efter kontrollen var jag via apoteket och inhandlade endel av medicinerna, vanligt pris: 1862 euro! men tack vare att  läkemedelstaket är redan uppnått i februari fick jag allt för 4,5 euro! hihi...tackar och bockar. Ikväll ska alltså den första puregon stickas, ska vänta nån timme till innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar